Van Poelgeest

De BMW M6 Cabrio met krachtige M TwinPower Turbo 8-cilinder benzinemotor sprint van 0 naar 100 km/h in 4,3 seconden. Om zijn enorme kracht steeds gedoseerd op het asfalt over te brengen, is de BMW M6 Cabrio uitgerust met een actief M sperdifferentieel, snelheidsafhankelijke M Servotronic besturing en de M transmissie met dubbele koppeling en Drivelogic – de garantie voor maximale wendbaarheid en handling.

Van Poelgeest is dé BMW M Certified Dealer. In de speciaal BMW M ingerichte showrooms met gecertificeerde BMW M Specialisten kunnen wij u voorzien van alle specifieke BMW M informatie.

 

 

 

 

Leverbaar vanaf € 191.401,-

Design highlights.

Exterieur

  • Krachtig en gespierd silhouet
  • Bredere wielkasten
  • Hoogglanzende zwarte dubbele spijlen van de nierengrille net M embleem
  • Aerdynamisch geoptimaliseerde voorbumper  met royale luchtinlaten
  • M kieuwen met geïntegreerde knipperlichten aan beide zijkanten
  • Kenmerkende M dubbele eindpijpen en de diffusor voor de nodige downforce

Interieur

  • Op bestuurder gerichte cockpit
  • Leder beklede M stuur
  • M schakel-paddles met dubbele koppeling met Drivelogic en de M Drive toetsen.
  • Ergonomisch gevormde duimuitsparingen, de schakel-paddles van de M transmitte
  • Hoogwaardige materialen
  • Betrouwbare weergave van relevante rijgegevens
  • Aerodynamisch geoptimaliseerde M buitenspiegels.
  • Volautomatische cabriokap. In gesloten toestand ontstaat hij een coupé-achtig silhouet. Tot 40 km/h gaat de kap in 19 seconden open en in 24 seconden dicht.
  • Optioneel 20 inch velgen, met vijf spaken voor maximale stevigheid, gepolijst of in matzwart uitgevoerd.
De M TwinPower Turbo 8-cilinder benzinemotor.

Een enorme kracht van 560 pk (412 kW) en 680 Nm dankzij de innovatieve TwinScroll-turbocompressoren. Optioneel met het M Competition Package nog te vergroten tot 600 pk. Dit is mogelijk dankzij de combinatie van hoge toerentallen, turbocompressie en technologische highlights, zoals Valvetronic en High Precision Injection.

Het volledige koppel is al vanaf circa 1.500 t/min beschikbaar. Samen met de vrijwel lineaire krachtontplooiing zorgt dit voor een indrukwekkende vermogenscurve

De M TwinPower Turbo 8-cilinder benzinemotor is het bewijs dat vermogen en efficiency elkaar niet hoeven uit te sluiten. Mogelijk gemaakt door de intelligente technologieën van BMW EfficientDynamics, zoals Brake Energy Regeneration. Daarmee is een gemiddeld verbruik van slechts 10,3 liter benzine per 100 km mogelijk.

De technische gegevens kunt u terug vinden in de brochure.

Ontvang een persoonlijk inruilvoorstel

  • Persoonlijk inruilvoorstel
    Wat is uw auto waard?
  • Offerte aanvragen
    Zonder inruilauto
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stapt u in voor een proefrit?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Specifieke wensen? Wij regelen het voor u.

Ziet u niet precies wat u zoekt of bent u geïnteresseerd in Premium Parts voor dit model? Geef ons uw specifieke wensen door, dan regelt Van Poelgeest de rest.


M Copetition Package.

Met dit pakket neemt het vermogen van de M TwinPower Turbo 8-cilinder benzinemotor toe van 412 kW (560 pk) tot 441 kW (600 pk). Een toename die wordt gerealiseerd door extra turbodruk in het hogere toerentalbereik. Het M sportuitlaatsysteem genereert daarbij een bijzonder sportieve motorsound.


Actief M Sperdifferentieel.

Het actieve M sperdifferentieel met heeft een volledig variabele verdeling van het koppel tussen de achterwielen. Dit optimaliseert de tractie en rijstabiliteit., wat leidt tot betere rijeigenschappen en bestuurbaarheid in extreme situaties.


M Carbon-keramische remmen.

Door gebruik van een innovatieve carbonvezel-keramische compound wordt de remkracht nog directer toegepast en de fadingstabiliteit verder verhoogd. Daarbij zijn de remmen corrosievrij, nog hittebestendiger, veel minder slijtagegevoelig en dragen ze bij aan de gewichtsreductie van de auto. Door systematisch een lichtgewicht constructie toe te passen, worden de roterende en onafgeveerde massa’s aanzienlijk verkleind, wat resulteert in een beter acceleratievermogen en een betere respons en handling, maar ook in meer rijdynamiek, tractie, een beter veercomfort en een lager brandstofverbruik.

De afmetingen van de remmen zijn (410 mm voor, 396 mm achter), het 6-zuiger-remsysteem voor en het 4-zuiger-remsysteem achter zijn geschikt voor langdurig gebruik op het racecircuit.  De M carbon-keramische remmen zijn te herkennen aan hun vaste remklauwen in de kleur Gold matt en aan het karakteristieke M logo.

Autosportkarakter.

De BMW M6 Cabrio belichaamt de filosofie van BMW M GmbH. Met als ultieme opdracht deze fantastische autosport ervaring te creëren. Dit ultieme opwindende gevoel wordt mede mogelijk gemaakt door:

Launch Control.

Maakt het mogelijk om bij warme motor vanuit stilstand maximaal te accelereren. De M transmissie met dubbele koppeling bepaalt hierbij de schakelpunten steeds zo dat bij het opschakelen telkens het optimale aansluitende toerental klaarstaat. Een functie die met name bestuurders met sportieve ambities zullen waarderen.

Dynamic Damper Control.

Stemt de dempingskracht automatisch of handmatig schakelbaar af op de rijsituatie. Alle bewegingen van de auto die van invloed zijn op het rijgedrag worden door sensoren geregistreerd. De Dynamic Damper Control evalueert deze gegevens en geeft ze door aan de schokdempers. Daar wordt met behulp van magneetkleppen de dempingskracht naar wens ingesteld en aangepast aan de wisselende weg-, beladings- en rijomstandigheden.

Een highlight is de DSC die nog meer rijdynamiek garanderen. Daarnaast zijn extra functies geïmplementeerd voor actieve veiligheid (Brake Stand-by, droogremmen, fading-compensatie) en comfort (Hill Start Assist, parkeerrem met Automatic Hold).

Met DSC heeft u keuze uit drie instellingen: DSC on, MDM en DSC off. Terwijl DSC on door remingrepen over- en onderstuur gericht tegengaat, laat MDM de wielen meer slippen en geeft ambitieuze bestuurders de mogelijkheid om licht te driften. Ook in deze instelling grijpen de assistentiesystemen in bij het overschrijden van een gedefinieerde grenswaarde. Met gedeactiveerde DSC (DSC off) kan de bestuurder op het racecircuit de grenzen maximaal verkennen en de BMW M6 Cabrio gecontroleerd laten driften door gebruik van het gaspedaal.

M Servotronic

Berekent aan de hand van de snelheid voor elke rijsituatie de vereiste mate van stuurbekrachtiging. De stuurkracht van de hydraulische stuurbekrachtiging wordt zorgvuldig gedoseerd en nauwkeurig afgestemd op de specifieke rijsituatie.

Zo is voor sturen bij lage snelheid slechts een minimale krachtsinspanning vereist, en dat is met name bij het manoeuvreren een voordeel. Bij toenemende snelheid wordt de stuurbekrachtiging geleidelijk gereduceerd. Dit zorgt voor een directer weg contact en betere feedback en garandeert een optimale koersstabiliteit.

HomeBMWModellenBMW M6 Cabrio

Van Poelgeest maakt gebruik van cookies.

Van Poelgeest gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies klik dan hiernaast op Meer informatie. Bij akkoord geef je Van Poelgeest toestemming voor het gebruik van noodzakelijke, functionele en optimale cookies op onze website.