My BMW App vormt beslissingsinstrument voor overstap van verbrandingsmotor naar elektrische aandrijving.
De My BMW App en MINI App worden voortdurend uitgebreid en verbeterd, met in totaal vijf updates per jaar. De apps worden steeds belangrijker voor klanten, vooral met betrekking tot elektrische mobiliteit en het opladen van auto’s.
Met de nieuwe Electric Vehicle Analysis-functie kunnen klanten die een BMW met verbrandingsmotor rijden, simuleren hoe goed een volledig elektrische BMW bij hun persoonlijke rijprofiel zou passen. Om de simulatie uit te voeren, selecteert de klant een elektrisch BMW model als alternatief voertuig in de app. Zodra het model met verbrandingsmotor ten minste 200 ritten heeft gemaakt en een afstand van 2.000 kilometer heeft afgelegd, laat de analyse duidelijk zien hoeveel ritten met de geselecteerde elektrische auto op één lading hadden kunnen worden voltooid. Dit is bedoeld om de actieradiusangst, range anxiety, en de bezorgdheid over de praktische bruikbaarheid van volledig elektrische auto’s in het dagelijks leven tegen te gaan. Voor de simulatie gebruikt de app de werkelijke rijgegevens voor het model met verbrandingsmotor in kwestie, zoals gegenereerd door de functie My Trips. De functie zal in de toekomst worden uitgebreid om het bereik van de analyse te vergroten. Evaluaties van de tijd dat auto’s niet in gebruik zijn en van langeafstandsritten zullen worden toegevoegd, in combinatie met informatie over laadfaciliteiten en de tijd die nodig is om te laden. Om Electric Vehicle Analysis te kunnen gebruiken, moeten klanten een BMW met verbrandingsmotor en BMW Operating System 7 of later hebben en ook toestemming geven voor het gebruik van hun rijgegevens voor de analyse.
Nieuwe functies voor een naadloze interactie tussen auto en app.
De laatste update omvat de toevoeging van een reeks functies die zijn ontworpen om een naadloze routeplanning ervaring te bieden bij het schakelen tussen auto en app. Opties zoals het vermijden van snelwegen, veerboten of tolwegen kunnen nu bijvoorbeeld ook in de app worden ingesteld en worden altijd automatisch gesynchroniseerd in beide richtingen. Daarnaast maakt de My BMW / MINI App met voor laden geoptimaliseerde routeplanning voor volledig elektrische auto’s het nu ook mogelijk om individuele laad stops toe te voegen, die vervolgens met de auto worden gesynchroniseerd. De apps informeren de gebruiker ook over voorzieningen in de buurt van laadstations, zoals restaurants, cafés, banken en supermarkten, compleet met gedetailleerde informatie hierover.
Nieuwe Charging Wallet voor het beheren van laadtarieven.
Bestuurders van elektrische auto’s kunnen nu voorkeurstarieven met betrekking tot het laden van een groot aantal aanbieders selecteren en beheren in de nieuwe Charging Wallet van de app. Wanneer de gebruiker van de app een laadstation selecteert, worden de geldende prijzen voor de geselecteerde laadtarieven getoond, afhankelijk van de beschikbaarheid, zodat de gebruiker het goedkoopste tarief kan kiezen.
Beeld van de directe omgeving.
De apps houden bestuurders op de hoogte van de actuele status van hun BMW of MINI en stellen hen in staat de portieren te vergrendelen en te ontgrendelen, de klimaatregeling in te schakelen, bestemmingsadressen naar het navigatiesysteem te sturen of de functie Remote 3D View te gebruiken om een beeld van de directe omgeving of het interieur van de auto op te roepen. Ze kunnen naar het tabblad Services & Store gaan om de beschikbare digitale diensten te bekijken of ConnectedDrive Upgrades aan te vragen. Als de BMW of MINI Digital Key Plus is ingesteld, kunnen eerder opgeslagen manoeuvres en parkeerfuncties van buiten de auto worden uitgevoerd terwijl ze in de buurt staan.
Pushmelding.
Onderhoudsbeurten kunnen ook worden beheerd vanuit de twee apps. Gebruikers ontvangen bijvoorbeeld een pushmelding als hun auto een onderhoudsbeurt nodig heeft en kunnen direct in de app een afspraak maken. De app biedt ook ondersteuning tijdens het serviceproces, waaronder inchecken, servicevideo’s, het bijhouden van de status en betaling. Hulp bij ongevallen en pech onderweg is ook snel beschikbaar via de app.