Hoe maak ik een BMW Connected Drive Account aan in de MyBMW App?
Een BMW Connected Drive account aanmaken en activeren in de MyBMW App is relatief eenvoudig, maar vergt wel wat aandacht. Een uitleg kan goed helpen om dit vlekkeloos te laten verlopen. Daarom biedt Van Poelgeest BMW u deze uitleg zodat u zorgeloos aan de slag kunt met de MyBMW App.
Video Transcriptie.
Hallo ik ben Thomas, de BMW Genius bij Van Poelgeest.
In deze video laat ik u zien hoe u een ConnectedDrive Account kan aanmaken in de nieuwe My BMW App.
Om te beginnen gaan we eerst de App downloaden My BMW.
Hoe we dat doen, we pakken gewoon de telefoon erbij.
Toevallig heb ik een Iphone.
Stel je voor dat we een Samsung hebben dan doen we dat in de Play Store.Dit keer doe ik dat in de Apple Store.
Met de zoekbalk typen we My BMW.
Dan zien we hem uiteindelijk hier staan, druk op download.
Als de app geïnstalleerd is openen we deze.
Nu zitten we in het welkomscherm van de My BMW App.
Hieronder zien we al gelijk een nieuwe gebruiker, Account Aanmaken.
Ik heb een account al, dus ik begin gelijk met inloggen.
Druk op inloggen
Nu vraagt hij om een viercijferige code in te voeren en die viercijferige code gaan we dus onthouden.
Maak ik even 2558 van. Die doe ik twee keer ter bevestiging.
Dan vraagt hij nogmaals voor een Privacyverklaring, wat we toestaan.
Nu zitten we in het Hoofdmenu van My BMW, en we beginnen met een auto toe te voegen.
Nu vraagt de App het VIN-nummer in te voeren dat VIN-nummer vinden we in de deur.
Hier gaan we hem vinden. Het volledige 17 cijferige nummer vul ik nu op de telefoon in. En dat begint altijd met een letter W.
Ik heb hem ingevuld en ik klik nu ook op gereed.
En hier staat onderaan, doorgaan.
De volgende stap is de beveiligingscode invullen in de App.
Die beveiligingscode vinden we in de auto.
Dus daarvoor moeten we ook echt de auto in.
Nou ik zit in de auto. Wat we nu gaan doen, we gaan naar Communicatie toe.
Bij communicatie zien we BMW berichten als staan.
Daar drukken we op en dan zien we eigenlijk de veiligheidscode al staan.
Dit is de code die we nodig hebben, een getal met zes cijfers.
Ik heb nu op bevestigen gedrukt.
Het zal nu een paar minuten duren totdat de App werkt.
Hoe we zien dat de App werkt?
Er komt een zwarte balk in het scherm te staan met inschakelen.
Dat is de laatste stap, die drukken we in.
Zo ziet de App eruit.
We zien hier ook al wat icoontjes, bijvoorbeeld de deur op slot doen, de deuren opendoen en voor ventileren.
Wat ook fijn is, is de Auto Zoeker.
Mochten we nou niet weten waar de auto geparkeerd staat. Kunnen we hem ook via de App vinden.
Mocht de auto een Hybride voertuig zijn of elektrisch, dan kunnen we ook Laden en Klimaat plannen.
Wat heel fijn is.
Voor de rest zien we nog veel meer informatie, de laad geschiedenis, de kilometerstanden, het VIN-nummer zien we,
En als we nog iets omhoog gaan, dan klik ik op de auto en dan kom ik in dit venster ontgrendeld.
Nou hier zien we ook, hier beneden.
Zie we zonnedak open, rechter portier open en ruit linksvoor.
Dat klopt ook, nu in de showroom is dat ook zo.
Ik kan ook nog een scherm naar rechts toe. Dan zie ik dat de auto geen problemen heeft, dus dat de motorolie oké is.
Ga ik nog een scherm naar rechts. Dan zie ik het voertuigonderhoud.
Wanneer de auto een olie- of een auto controle nodig heeft, of remvloeistof moet bijvullen.
Ga ik lager in het scherm, dan kan ik in het midden klikken op kaart.
Dan zie ik al een groot deel van Nederland, hierboven zie ik ook Point of Interest.
Bijvoorbeeld Dealers, Parkeren of Brandstof
Maar daarboven zie ik al de vraag: waar wilt u naar toe?
Als ik daar even een straat in vul of een stad
Druk ik op zoeken en dan zie ik eigenlijk allemaal voorkeuren
Als ik daarop zou drukken san kan ik die ook bijvoorbeeld naar de auto toe sturen. Waar we die vinden..
Die vinden we bij Communicatie en dan bij BMW berichten.
Rechts onderin, aan het eind van het scherm zie ik ook Profiel staan. Als ik daar op druk, zien we onze eigen naam staan. En daaronder soms meldingen, waaronder nu BMWpoints
Ik zit op dit moment in een Hybride voertuig, vandaar dat hij dit aangeeft. Met een Hybride voertuig kunnen we punten sparen als we elektrisch de grote binnensteden inrijden.
Hieronder zien we ook snel toegang tot bijvoorbeeld BMW Financial Service of de BMW Online Shop. Bijvoorbeeld we kunnen daar diensten aankopen. We worden ook gelijk naar die site toe geleid
Waardoor we gewoon in kunnen loggen en diensten kunnen aankopen
We zien ook de ConnectedDrive Store.
Als ik daar op klik zien we ook de pakketten die we voor ConnectedDrive samen kunnen stellen
En bijvoorbeeld meer diensten kunnen aankopen. Dan gaan we naar beneden en zien we ook Discover BMW.
Met de 24/7 pechhulp mochten we helaas pech hebben door bijvoorbeeld een lekke band. Zien we ook onderin de App: Pechhulp bellen
Als ik die indruk kan ik ook gelijk via de auto bellen.
Dit was de My BMW App.
Maak er gebruik van, het is een enorm fijne App.
Als er vragen zijn dan horen we dat natuurlijk altijd graag.