BMW komt mettweetalig magazine: FREUDE.FOREVER
BMW lanceert FREUDE.FOREVER, een eigen tijdschrift met 140 pagina’s vol foto’s en verhalen van hoge kwaliteit. Elk nummer zal een eigen thema krijgen, maar in grote lijnen zal het altijd gaan over luxe en technologische vooruitgang. Vanaf 21 september ligt FREUDE.FOREVER in zorgvuldig geselecteerde winkels.
In tijden van digitalisering voelt het extra bijzonder om papier in handen te hebben. Daarom kiest BMW er juist nu voor om een eigen magazine te lanceren. FREUDE.FOREVER wordt een internationaal tijdschrift dat de stijl van het merk belichaamt. Hiermee wil BMW een doelgroep bereiken van mensen die ‘outside the box’ durven te denken, om toekomstige problemen in het heden op te kunnen lossen. De focus ligt op vooruitstrevende innovatie: ideeën die nieuwe perspectieven bieden voor de samenleving zoals wij die kennen.
“We zijn er vast van overtuigd dat een kwalitatief hoogstaand magazine een enorme impact zal hebben op de inhoud van ons merk. We combineren print en digitaal, omdat we het toegankelijk willen maken voor elke doelgroep en we geloven in interactie tussen de twee kanalen,” zegt Stefan Ponikva, Vice President Brand Communication en Brand Experience bij BMW.
De zeven zintuigen
Met FREUDE.FOREVER wil BMW inspelen op de menselijke behoeften. Elk verhaal zal minstens één van de zeven zintuigen prikkelen. Ook de vormgeving van het magazine zal spelen met gehoor, reuk, smaak, beweging, tast, zicht en proprioceptie.
Elk nummer wordt uitgegeven op een specifiek moment, ter gelegenheid van een bepaalde gebeurtenis. De eerste uitgave zal gefocust zijn op het thema: ‘de link tussen moderne luxe en duurzaamheid’. Dit thema wordt gekoppeld aan technologische vooruitgang. Aan bod komt onder andere het verhaal van een designer die geluidsabsorberende meubels maakt en de uitvinder van een revolutionaire laboratoriumtechniek, waardoor parfums en geurtjes op een duurzame manier gemaakt kunnen worden.
Waar kan ik FREUDE.FOREVER vinden?
FREUDE.FOREVER wordt gelanceerd in een oplage van 150.000 exemplaren wereldwijd; 100.000 stuks worden in het Duits uitgegeven en 50.000 stuks in het Engels. Vanaf 21 september ligt het magazine in de winkels, op locaties zoals krantenwinkels, vliegvelden, hotels en in online stores.