WE ARE M – BMW M viert 50e verjaardag
BMW’s M-afdeling viert zijn 50-jarig bestaan met een speciale campagne met vier hoofdstukken. Het jubileumjaar luidt de transformatie van het merk in, die zich onder meer kenmerkt door elektrificatie.
Wanneer op 24 mei de 50e verjaardag van de oprichting van BMW M GmbH plaatsvindt, zijn de festiviteiten al in volle gang. De viering van het jubileum is op 24 februari begonnen met een uniek evenement: in een film komen verschillende BMW M voertuigen met hun rijders samen voor een zogeheten huddle, om strategieën te coördineren, elkaar te motiveren en aan te moedigen. Dit fenomeen is bekend uit bijna elke teamsport. Het wordt op indrukwekkende wijze geënsceneerd met diverse BMW M modellen.
De film over deze sportiefste bijeenkomst laat zien wat de internationale BMW M community inhoudt. Hoe verschillend de modellen en hun eigenaren ook zijn – ze houden allemaal van de versnelde hartslag en het kippenvel dat elke BMW M teweegbrengt. Wat hen bindt, is de passie voor dat speciale gevoel dat elke bestuurder van een BMW M ervaart. Ze voelen allemaal: WE ARE M.



WE ARE M staat voor veelzijdigheid en innovatiedrang
De speciaal voor het jubileumjaar gecreëerde claim toont het sentiment van de campagne: BMW M is buitengewoon veelzijdig, altijd anders en nieuw, maar direct herkenbaar. Van de M1 Procar en de i4 M50 tot de XM Concept: BMW M wordt gedefinieerd door een waar vuurwerk van voertuigen. Wat ze ondanks al hun verschillen gemeen hebben, is dit hoofdkenmerk: BMW M zijn altijd uniek en grensverleggend – en dat is precies waar de campagne op inspeelt.
De 50 Years-campagne is onderverdeeld in vier hoofdstukken. Terwijl het eerste hoofdstuk ‘Huddle Speech’ het basisthema van 50 jaar BMW M weergeeft, gaat het tweede hoofdstuk vooral over de 50-jarige autosportgeschiedenis van BMW M. Het derde hoofdstuk behandelt de elektrificatie, terwijl het vierde zich richt op de unieke lifestyle. In de loop van het jaar zal BMW M GmbH een groot aantal spectaculaire nieuwe voertuigen presenteren. Daarnaast presenteert het merk zich op tal van grote internationale evenementen. Het onlangs onthulde ‘BMW Motorsport Anniversary Emblem’ is slechts één van de vele verrassingen voor de wereldwijde BMW M community. Het is een verwijzing naar het indrukwekkende DNA van BMW M Motorsport, waarvan Van Poelgeest overigens ook dealer is.
Met zijn erfgoed zet BMW M zijn zinnen op de toekomst, die ook op de komst van elektrische modellen omvat. Zo wordt op milieuvriendelijke wijze koers gezet richting duurzame topprestaties.