bmw-greybmw-i-greybmw-i-whitebmw-m-greybmw-m-whitebmw-whiteicon-aftersales-miniicon-aftersalesicon-arrow-left-miniicon-arrow-lefticon-arrow-right-miniicon-arrow-righticon-aticon-calculator-miniicon-calculatoricon-calendaricon-cars-miniicon-carsicon-checkicon-compareicon-crossicon-downloadIcon-elektricicon-facebookicon-fullscreenicon-gasolineicon-google-plusicon-gridicon-homeicon-infoicon-instagramicon-linkedinicon-listicon-mailicon-markericon-mobileicon-navigation-toggleicon-peopleicon-phone-miniicon-phoneicon-pinteresticon-printicon-recycleicon-searchicon-shareicon-star-filledicon-staricon-tickicon-toggleicon-whatsapp-filledicon-whatsappicon-wheelicon-xicon-youtubelogo-google-colorlogo-google-glogo-googleminitransmission
Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

BMW M4 GT4 EVO aangepast aan de hand van feedback van BMW M Motorsport klanten

Met 77 overwinningen en tal van titeloverwinningen stond de BMW M4 GT4 al garant voor succes in zijn eerste competitiejaar 2023. Hoewel de auto in het huidige seizoen wereldwijd van succes naar succes blijft racen, rust BMW M Motorsport niet op zijn lauweren, maar presenteert het tijdens de 24 Uur van Spa-Francorchamps de details van de EVO-versie van de BMW M4 GT4, die vanaf 2025 voor nog betere prestaties moet zorgen.

Betrouwbaarheid en verbeterde rijeigenschappen zijn de twee gebieden waarop de BMW M4 GT4 EVO updates heeft gekregen. De frontsplitter is herzien, net als het gehele bevestigingsconcept, waardoor de hele voorkant veel onderhoudsvriendelijker is geworden. Versterkte wiellagers op de achteras en nieuwe flicks aan de voorkant zorgen ook voor een nog beter uithoudingsvermogen.
De ingenieurs hebben aanpassingen gedaan op het gebied van prestaties en rijeigenschappen. Coureurs hebben nu de optie om de traction control tijdelijk uit te schakelen met een knop op het stuurwiel en zo de rondetijden te optimaliseren. Dat was een wens die de ingenieurs van BMW M Motorsport en de ontwikkelingscoureurs Jens Klingmann, Max Hesse (beide Duitsland) en Dan Harper (Groot-Brittannië) van talloze klanten kregen.

Nieuwe koplampen en achterlichten

Qua design volgt de BMW M4 GT4 EVO zijn grote broer uit de GT3-categorie. Deze omvat ook de LCI-update van de BMW M straatauto’s, met onder meer nieuwe koplampen voor en nieuwe achterlichtunits. De prijs voor de BMW M4 GT4 EVO is 219.000 euro netto. De losse prijs voor het EVO-pakket is 16.000 euro netto. In het vierde kwartaal van 2024 worden zowel de complete pakketten als de individuele EVO-kits geleverd aan klantenteams, zodat de BMW M4 GT4 EVO vanaf de eerste race van het seizoen 2025 aan de start kan verschijnen.

Succesverhaal

Björn Lellmann (Hoofd Customer Racing bij BMW M Motorsport): “De BMW M4 GT4 heeft in zijn eerste seizoen een buitengewoon succesverhaal geschreven. Bij de ontwikkeling van de BMW M4 GT4 EVO hebben we ons gericht op wat BMW M Motorsport onderscheidt. We hebben de feedback uit de praktijk serieus genomen en ons gericht op de zaken die belangrijk waren voor onze klanten om zo de perfecte raceauto voor klanten nog beter te maken.”

Fabriekscoureur Jens Klingmann zei het volgende over de nieuwe auto: “We kijken met trots terug op de eerste twee jaar met de BMW M4 GT4, die vanaf het begin races en titels heeft gewonnen – in handen van veel verschillende teams over de hele wereld. We hebben een uitstekende basis neergezet, maar er is altijd ruimte om een goede auto nog beter te maken. Daar zijn we met de BMW M4 GT4 EVO naar mijn mening in geslaagd. Het uithoudingsvermogen en rijeigenschappen zijn merkbaar geoptimaliseerd door de nieuwe splitter en door een nog preciezer instelbare tractiecontrole. Ik hoop daarom dat we vanaf volgend seizoen nog meer overwinningen en titels kunnen behalen.”

Zo sta je nooit meer in de file!

Overzicht

Productiestart voor de nieuwe BMW M5

HomeBMWNieuwsBMW M4 GT4 EVO aangepast aan de hand van feedback van BMW M Motorsport klanten