Nog krachtiger.
De details van de BMW M2 Competition zijn vrijgegeven. Van Poelgeest zet ze voor u op een rij:
De BMW M2 Competition maakt een verpletterende indruk met een geweldige combinatie van performance, wendbaarheid en precisie. Met de nieuwe 410 pk sterke bi-turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor is hij krachtiger dan ooit tevoren. Met de BMW M2 Competition bent u verzekerd van topprestaties en nieuwe records vestigen. De nieuwe BMW M2 staat vanaf eind september bij Van Poelgeest, en is leverbaar vanaf € 99.995.
Dankzij twee in gewicht geoptimaliseerde turbocompressoren reageert de krachtige motor bijzonder direct en met een enorme toerengretigheid – perfect voor snelle sprints en sportieve bochten. De sound van het M sportuitlaatsysteem kan met één druk op de knop aan de desbetreffende rijmodus worden aangepast – krachtig en toonaangevend op elk moment. Daarbij zorgt het op het racecircuit geteste koelingsconcept voor de optimale bedrijfstemperatuur en het M specifieke onderstel voor een precieze handling. Een auto voor iedereen die de race van start tot finish wil domineren.
5 feiten
1. In gewicht geoptimaliseerde bi-turbo voor maximale krachtontplooiing
2. Vermogen 302 kW (410 pk)
3. Maximaal koppel 550 Nm
4. Van 0 tot 100 km/h in 4,2 s met M DCT
5. Maximaal motortoerental 7.600 tpm
Een cockpit die is gebouwd voor het circuit: het M specifieke instrumentenpaneel met rode wijzers, in het midden geplaatste olietemperatuurmeter en opschrift ‘M2 Competition’ is consequent op de bestuurder gericht. Ook het met leder beklede M stuur is geoptimaliseerd voor topprestaties. Met de M1/M2 toetsen kunnen individuele rijprofielen worden geconfigureerd, terwijl de schakel-paddles er samen met de M transmissie met dubbele koppeling voor zorgen dat er razendsnel kan worden geschakeld. De set-up wordt gecompleteerd door de optionele M sportstoelen: deze zien er in het zwarte leder Dakota met verlicht M2 logo niet alleen mooi uit, maar bieden ook perfecte steun – M design op de ideale lijn, geïnspireerd door de autosport.
Highlights
- Nieuwe zescilinder-in-lijn benzinemotor met BMW M TwinPower Turbo techniek, gebaseerd op de krachtbron van de BMW M3 en BMW M4. Cilinderinhoud 2.979 cm3, 302 kW (410 pk) vermogen, maximumkoppel 550 Nm. Gecombineerd verbruik 9,2 l/100 km* met de in Nederland standaard M DCT (M Double Clutch Transmission) en 9,9-10,0 l/100 km* met de handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Gecombineerde CO2-emissie 209-210 g/km respectievelijk 225-228 g/km.*
- Acceleratie van 0 tot 100 km/u: 4,2 seconden met M DCT en 4,4 seconden met handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Topsnelheid 250 km/u (begrensd), 280 km/u met M Driver’s Package (eveneens gelimiteerd).
- Verstevigingsbalk van met koolstofvezel versterkt kunststof tussen veerpoten en schutbord voor verbeterde stijfheid van voortrein.
- Nieuw koelsysteem, nieuwe voorspoiler en een grotere BMW nierengrille, afgewerkt in hoogglanzend zwart.
- Nieuw, dubbel uitlaatsysteem met twee elektronisch bedienbare kleppen.
- Optionele, nieuwe M Sport remmen met grijsgelakte remklauwen.
- Optionele, nieuwe M Sport kuipstoelen met geïntegreerde hoofdsteun en verlichte M2-badge op schouderhoogte in de rugleuning.
- Keuzeschakelaars voor directe toegang tot diverse motor- en besturingsinstellingen en de M DCT-instellingen via Drivelogic.
- Nieuwe metallic kleur Hockenheim Silver, exclusief voor BMW M2 Competition.