Presentatie van de BMW M4 GT3 EVO op de Nürburgring: BMW M Motorsport maakt haar succesvolle model nog beter.
De ingenieurs van BMW M Motorsport hebben intensief gewerkt om hun vlaggenschip in de GT-racerij, de BMW M4 GT3, nog beter te maken. Het resultaat van dit werk is de EVO-versie van de auto, die woensdagavond voor de 24 Uur van de Nürburgring werd gepresenteerd in de M Showroom aan de ring°boulevard. De BMW M4 GT3 EVO komt vanaf het seizoen 2025 in actie. Hetzelfde geldt voor de BMW M4 GT4, waarvoor vanaf volgend seizoen ook een EVO-versie beschikbaar zal zijn.
De sleutel tot de optimalisatie van de BMW M4 GT3 was voor de ingenieurs van BMW M Motorsport de intensieve dialoog met teams en rijders, want alleen als je weet wat klanten nodig hebben om het maximale uit een GT-auto te halen, kun je hem perfect op hun behoeften afstemmen. Daarom lag de focus bij de BMW M4 GT3 EVO niet puur op de prestaties, maar op aspecten als rijeigenschappen, efficiëntie en betrouwbaarheid. Het testwerk werd voornamelijk uitgevoerd door BMW M fabriekscoureurs Jens Klingmann (Duitsland), Bruno Spengler (Canada) en Augusto Farfus (Brazilië). De prijs van de auto is 578.000 euro netto.
Het EVO-pakket van de BMW M4 GT3 in detail.
Aan de buitenkant valt op dat de BMW M4 GT3 EVO niet langer is voorzien van een traditionele laklaag, maar is afgewerkt met een aanzienlijk lichtere kathodische dipcoating. Kleinere aero-spiegels, grotere luchtuitlaten op de voorste wielkasten en een gewijzigd verstelbereik van de achterspoiler zorgen voor meer aerodynamische efficiëntie. Nieuwe stabilisatorstangen op de voor- en achteras, grotere remschijven achter en een veel preciezer en gemakkelijker af te stellen differentieel zorgen voor minder slijtage van de banden en remmen en dus voor betere en consistentere rijeigenschappen. De koplampen voor en achter in LCI-design zijn ook nieuw.
Bijzondere uitstraling.
Het ‘Inception’-design van BMW Group Designworks integreert de thema’s digitaliteit en dimensionaliteit in een gedurfd, contrastrijk mozaïek. Vanuit meerdere perspectieven verschijnen de iconische M kleuren in dezelfde volgorde als in het M logo: lichtblauw aan de linkerkant, donkerblauw in het midden en rood aan de rechterkant, maar nu in drie geëxtrudeerde, pixelachtige dimensies. Deze aanpak zorgt voor een asymmetrische algemene lay-out van de wagen, die ook een niet-reflecterend matzwart gedeelte voor de bestuurder integreert. Voor de BMW M4 GT3 EVO is de folie in de donkere delen van de kleurstelling weggelaten om de authentieke koolstofvezelconstructie te laten zien en tegelijkertijd gewicht te besparen.
Wilt u ook de coureur in uzelf tot bloei laten komen? Dan is Van Poelgeest Motorsport het aangewezen adres. De experts helpen u graag bij het opstarten van uw racecarrière.