BMW iX1 is ‘Beste Nieuwkomer’ in ‘Zakenauto van het Jaar-verkiezing’
Met onder meer goede scores wat betreft de kilometerkostprijs en de interieurruimte heeft de BMW iX1 alles in zich wat nodig is om een goede zakenauto te zijn. Dit is ook niet onopgemerkt gebleven bij de jury van de ‘Zakenauto van het Jaar’-verkiezing. De juryleden noemden de auto onder meer ‘een voltreffer’ en verkozen hem tot ‘Beste Nieuwkomer’.
Het zou zomaar eens kunnen dat de BMW iX1 zich volgend jaar ‘Zakenauto van het Jaar’ mag noemen. Het juryrapport omvat in elk geval lovende woorden over het nieuwe model van BMW, dat naar de mening van de juryleden de beste nieuwkomer in het zakelijke segment is. “Meer auto heb je niet nodig”, zo stelde een van de juryleden. Een ander had het over een ‘goed gelukte machine’ die verrassend veel binnenruimte biedt. ‘Een voltreffer’, zo omschrijft een ander jurylid de auto op kernachtige wijze. Tel daar het feit bij op dat de geëlektrificeerde BMW het beste scoorde wat betreft kilometerkostprijs en we kunnen stellen dat er een overtuigend totaalpakket staat. Een ander wapenfeit wat opviel bij de jury. “Het is opvallend dat modellen die niet als pure EV (de iX1 is de elektrische versie van de X1) zijn ontwikkeld toch zo goed scoren. BMW laat zien dat ze elektrisch rijden onder de knie hebben.”
“Een uitstekende restwaarde in de calculaties en een korte levertijd maken de BMW iX1 geliefd in de zakelijke markt – nu bestellen is nog dit jaar rijden”, stelt een trotse Anne Brons, CEO BMW Group Nederland. “De iX1 is de best ge-orderde BMW na de i4, de ‘Beste nieuwkomer’ van vorig jaar. We verwachten bovendien dat met de komst van een nieuwe instapversie, de iX1 eDrive20, met een lagere vanafprijs en een nog betere range, het succes alleen maar verder toeneemt. Dank aan de jury voor hun oordeel, aan mijn collega’s Bart Verhoef en Ton de Rooy en hun Sales en Corporate Sales teams en natuurlijk ook veel dank aan onze uitstekende dealerorganisatie die het beste weet te halen uit een mooi instrument als de iX1.”
Het model is wederom een stap in het streven van de BMW Group om in 2030 de helft van alle verkochte modellen wereldwijd volledig elektrisch te laten zijn. De iX1 speelt daarbij een grote rol, aangezien de klant nu in elk segment uit een volledig elektrische BMW kan kiezen. Het model gaat er naar verwachting aan bijdragen dat het aandeel van 50% volledig elektrische verkoop in Nederland al een stuk eerder wordt gehaald dan in 2030.