bmw-greybmw-i-greybmw-i-whitebmw-m-greybmw-m-whitebmw-whiteicon-aftersales-miniicon-aftersalesicon-arrow-left-miniicon-arrow-lefticon-arrow-right-miniicon-arrow-righticon-aticon-calculator-miniicon-calculatoricon-calendaricon-cars-miniicon-carsicon-checkicon-compareicon-crossicon-downloadIcon-elektricicon-facebookicon-fullscreenicon-gasolineicon-google-plusicon-gridicon-homeicon-infoicon-instagramicon-linkedinicon-listicon-mailicon-markericon-mobileicon-navigation-toggleicon-peopleicon-phone-miniicon-phoneicon-pinteresticon-printicon-recycleicon-searchicon-shareicon-star-filledicon-staricon-tickicon-toggleicon-whatsapp-filledicon-whatsappicon-wheelicon-xicon-youtubelogo-google-colorlogo-google-glogo-googlemini-jcwminitransmission
Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

De nieuwe BMW M3 CS: Rijplezier met racetechnologie, de mix van meer vermogen en minder gewicht.

De nieuwe BMW M3 CS: Rijplezier met racetechnologie, de mix van meer vermogen en minder gewicht.

De BMW M3 CS levert, uiteraard met zes cilinders, maar liefst 550 PK. Een acht-traps M Steptronic automaat verdeelt deze brute krachten over alle vier de wielen met het M xDrive systeem. Deze combinatie zorgt ervoor dat u in 3,4 seconden 100 km/h rijdt! Deze waarden zouden u haast doen vergeten dat u in een volwassen 4-deurs auto rijdt.

Autosport inspireert.

Het racesucces van de M4 GT3 heeft de BMW M GmbH Group de ogen nóg verder geopend: deze nieuwe M3 CS gebruikt veel techniek die rechtstreeks uit die winnaarswagen komt. Niet alleen het 3.0 liter zes-in-lijn blok, maar ook de M TwinPower Turbo technologie vindt u in de M3 CS terug. De lichtgewicht krukas kan onder extreme druk blijven presteren, wat goed uitkomt als 6.000 toeren geen enkel probleem moeten zijn. De cilinderkop heeft zelfs een 3D geprinte kern, omdat met de traditionele methoden de koelingskanalen niet zo optimaal hadden kunnen lopen.

Niet alleen paardenkrachten zorgen voor prestaties.

M Steptronic automaat temt alle koppel en laat zich bedienen op de middenconsole of met de handels achter het stuur. De karakteristieken van de BMW M3 CS kunt u tot in de finesses instellen: van een elektronisch aangestuurde 4-wiel aangedreven sedan tot een achterwiel aangedreven beest.

Het lichtgewicht ontwerp heeft een enorme invloed op de prestaties van de BMW M3 CS, zonder dat dit ten koste gaat van de stijfheid. Niet alleen het dak, de frontsplitter en de motorkap, maar zelfs de handels aan het stuur en de kuipstoelen zijn gemaakt van carbon fiber. Waar maar kan is gewicht bespaard, en dat zorgt voor een ongekend M instinct.

BMW blijft BMW.

De uitrusting van dit model laat aan exclusiviteit echter niets te wensen over. De verwarmde kuipstoelen zijn in rood met zwart Merino leer, net als de zetels achterin. De deurpanelen zijn bekleed met zwart leer, de console laat zien dat carbon fiber prachtig kan zijn. Een Harman Kadon Sound System, zone-gescheiden Climate Control, Park Distance Control en meer, aan luxe geen gebrek. Toch is in het interieur het race-bloed lastig te negeren. Het M Alcantara stuurwiel verraadt het racekarakter met z’n rode merkteken op 12 uur en de gordels hinten met hun specifieke M-design op snelheid.

Maart 2023.

De nieuwe BMW M3 CS vervult alle wensen van de competitieve autoliefhebber: van het circuitmonster dat de grenzen opzoekt tot de representatieve vierdeurs sedan. De M3 CS is beschikbaar vanaf maart 2023, in een gelimiteerde oplage bij Van Poelgeest.

BMW presenteert nieuwe X5 en X6.

Overzicht

Roar before the 24 Hours of Daytona: BMW M Hybrid V8 prototypes starten vanaf de vierde startrij.

HomeBMWNieuwsDe nieuwe BMW M3 CS: Rijplezier met racetechnologie, de mix van meer vermogen en minder gewicht.