Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

Mijlpaal van één miljoen volledig elektrische voertuigen bereikt

BMW Group zet EV-groei voort: mijlpaal van één miljoen volledig elektrische voertuigen bereikt.

De BMW Group zal zijn consistente groei op het gebied van elektromobiliteit in 2024 voortzetten met een aantrekkelijk productaanbod, ondanks een volatiel marktklimaat. Het bedrijf leverde in de eerste drie maanden van het jaar in totaal 82.700 volledig elektrische auto’s van de merken BMW, MINI en Rolls-Royce af aan klanten wereldwijd. Dit betekent een toename van meer dan 27,9 procent ten opzichte van vorig jaar. Alle belangrijke regio’s wereldwijd leverden een bijdrage aan de stijging in de verkoop van volledig elektrische auto’s.

De BMW Group leverde 594.671 auto’s af aan klanten in het eerste kwartaal van dit jaar (+1,1 procent). Het bedrijf realiseerde vooral in Europa een sterke groei in de eerste drie maanden. Met 227.784 verkochte auto’s van de merken BMW en MINI die hier aan klanten werden afgeleverd, rapporteerde de BMW Group een stijging van 5,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Naast een aanzienlijke groei op het vlak van BEV’s, noteerde de BMW Group in het eerste kwartaal ook een aanzienlijke stijging in de verkoop van modellen in het hogere premiumsegment, namelijk 21,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Met name bij de BMW 7 Serie werd wereldwijd een groei met dubbele cijfers gerealiseerd in de periode van januari tot maart, vergeleken met het voorgaande jaar.

Groei met dubbele cijfers.

De BMW Group verwacht een lichte stijging van de afleveringen in het segment Automotive in 2024. Volledig elektrische auto’s en modellen uit het hogere premiumsegment zullen tot de belangrijkste groei-aanjagers in 2024 behoren. In beide segmenten verwacht de BMW Group dit jaar een aanzienlijke groei met dubbele cijfers.

Sterke BEV-groei voor merk BMW.

In het eerste kwartaal van 2024 verkocht het merk BMW wereldwijd 531.039 auto’s – een stijging van 2,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het merk rapporteerde een bijzonder sterke groei op het gebied van BEV’s. Tussen januari en maart werden wereldwijd 78.691 volledig elektrische BMW’s aan klanten geleverd – een stijging van 40,6 procent ten opzichte van vorig jaar.

Onder de volledig elektrische auto’s van het merk waren vooral de BMW i4, BMW iX3, BMW iX1, BMW iX en BMW i7 in trek. De BMW Group krijgt ook positieve feedback van klanten over de nieuwe BMW iX2, die in maart op de markt werd gebracht. De nieuw geïntroduceerde BMW 5 Serie, met vier aandrijflijnvarianten, waaronder de volledig elektrische BMW i5, blijkt eveneens bijzonder populair.

Vraag van klanten naar BMW M modellen nog steeds hoog.

BMW M heeft zijn verkoopcijfers opnieuw verhoogd ten opzichte van de recordafzet in het eerste kwartaal van vorig jaar en heeft de groei in maart 2024 voortgezet. Met een totaal van 48.110 verkochte auto’s steeg de verkoop met 3,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit sterke kwartaalresultaat waren grotendeels te danken aan de aanhoudende populariteit van de high-performance modellen BMW M2, M3 Sedan, M3 Touring en BMW XM, evenals de onlangs gelanceerde Performance-versies BMW X1 M35i, M760e, i7 M70 en i5 M60.

BMW M GmbH kijkt daarom met vertrouwen uit naar de rest van 2024 en is van plan om het aanbod van geëlektrificeerde modellen verder uit te breiden, terwijl het zijn leidende positie in het high-performance segment blijft versterken.

De nieuwe BMW X3 ondergaat dynamische rijtests

Overzicht

BMW Group Classic is gastheer van het legendarische Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

HomeBMWNieuwsMijlpaal van één miljoen volledig elektrische voertuigen bereikt