Nederlandse prijs BMW iX1 eDrive20 bekend.
In de nieuwe BMW iX1 komen direct toegankelijk rijplezier en moderne veelzijdigheid samen met lokaal emissievrije mobiliteit. Een nieuw bedienings-/bedieningssysteem met BMW Operating System 8 en BMW Curved Display plus een veel ruimere keuze aan geautomatiseerde rij- en parkeersystemen bepalen mede het toekomstgerichte karakter van deze Sports Activity Vehicle (SAV) voor het premium compacte segment.
De nieuwe BMW iX1 heeft in Nederland een consumentenadviesprijs van € 48.316.
De BMW iX1 brengt de ervaring van lokaal emissievrij rijplezier naar een autosegment dat wereldwijd groeit, waardoor het toegankelijk wordt voor een zeer brede doelgroep. De compacte SAV aangedreven door de nieuwste BMW eDrive-technologie zal daarom een belangrijke impuls geven aan de versnelde opmars van elektrische mobiliteit. De verbeteringen op het gebied van duurzaamheid ten opzichte van het vorige model kunnen niet alleen worden toegeschreven aan de uitgebreide elektrificatiemaatregelen, maar ook aan het toegenomen gebruik van groene energie, zowel voor de productie als in de toeleveringsketen.
Superieure tractie.
De BMW iX1 xDrive30 is de eerste elektrische auto met vierwielaandrijving die het merk introduceert in het premium compacte segment. Twee verregaand geïntegreerde elektromotoren op de voor- en achteras leveren een gecombineerd vermogen van 230 kW/313 pk (rekening houdend met het tijdelijke boost-effect) en een totaal koppel van 494 Nm. Het elektrische vierwielaandrijvingssysteem zorgt voor een superieure tractie en koersvastheid in alle situaties. De BMW iX1 xDrive30 legt de sprint van 0 naar 100 km/u af in 5,6 seconden.
De vijfde generatie van de BMW eDrive-technologie omvat bovendien de uiterst efficiënte laadtechnologie van de auto, inclusief de verbeterde laadsoftware die ook in de BMW i7 te vinden is, en een hoogvoltage-batterij die vlak onder de auto is geplaatst en die dankzij de hoge energiedichtheid een actieradius van 417 – 440 kilometer heeft.
Intuïtieve aanraak- en spraakbediening.
De nieuwe BMW iX1 biedt zijn inzittenden ook de nieuwste generatie van het BMW iDrive-systeem in de vorm van de standaard BMW Live Cockpit Plus. Het is gebaseerd op BMW Operating System 8 en bestaat uit het BMW Curved Display met zijn geavanceerde graphics en menustructuur en de BMW Intelligent Personal Assistant, die nu over meer vaardigheden beschikt. De volledig digitale displaygroep wordt gevormd door het 10,25 inch informatiedisplay en het bedieningsdisplay met een schermdiagonaal van 10,7 inch. Het nieuwe BMW iDrive is doelgericht afgestemd op intuïtieve aanraak- en spraakbediening. Door de verregaande digitalisering van het interieur kan het aantal fysieke knoppen, bedieningen en schakelaars dat nodig is voor de bediening aanzienlijk worden verminderd.