Volgende generatie BMW spraakassistent wordt gebaseerd op Amazon Alexa-technologie
De volgende generatie BMW spraakassistent zal worden gebouwd op Alexa-technologie. Dit is aangekondigd door Stephan Durach, Senior Vice-President Connected Company en Development Technical Operations BMW Group, en Dave Limp, Senior Vice President of Devices and Services, Amazon, tijdens Amazon’s jaarlijkse Devices and Services launch event.
“De Alexa-technologie zal een nog natuurlijkere dialoog tussen bestuurder en voertuig mogelijk maken, zodat bestuurders zich op de weg kunnen blijven concentreren. Dit zal de digitale ervaring naar een geheel nieuw niveau brengen,” zei Stephan Durach.
Dave Limp, Amazon, voegde daaraan toe: “Deze samenwerking met BMW is een geweldig voorbeeld van waarvoor Alexa Custom Assistant is ontworpen – om het voor bedrijven sneller en gemakkelijker te maken om aangepaste intelligente assistenten te ontwikkelen voor vrijwel elk apparaat, zonder de kosten en complexiteit van een volledig nieuwe ontwikkeling.”
Sinds de introductie van de eerste BMW spraakassistent (BMW Intelligent Personal Assistant) in 2018 is spraakinteractie een steeds belangrijker onderdeel geworden van BMW iDrive. De nieuwe BMW spraakassistent zal samenwerken met Alexa, waardoor klanten de voordelen krijgen van een intelligente assistent die de expert is op het gebied van voertuigen en diensten, terwijl Alexa de vertrouwde ervaring biedt die veel klanten nu al gebruiken – zoals de mogelijkheid om muziek te bedienen, hun smart home op afstand te beheren, items toe te voegen aan een boodschappenlijstje of het weer voor die dag te checken. Klanten kunnen nog steeds kiezen om de BMW spraakassistent en Alexa afzonderlijk te gebruiken, of beide assistenten naast elkaar te laten werken. De eerste voertuigen met de nieuwe generatie van BMW’s spraakassistent komen in de komende twee jaar op de markt.
Gegevensbescherming is een topprioriteit voor de BMW Group
De BMW Group zorgt ervoor dat klantgegevens worden beschermd en verwerkt in overeenstemming met de vereisten inzake gegevensprivacy door middel van gevestigde processen – in alle markten waarin het bedrijf actief is. De BMW Group en Amazon stellen beide alles in het werk om het vertrouwen van de klanten te behouden en hun privacy te beschermen, inclusief het geven van controle over hun gegevens.