Wereldpremière: BMW Group inspireert gamers met eerste Car Creator in Fortnite.
De BMW Group is niet alleen consequent bezig met de transformatie en digitalisering van de auto-industrie, maar zet ook normen op het gebied van gaming en digitale ervaringen met behulp van fascinerende innovaties. Een mooi voorbeeld daarvan is de eerste Car Creator ter wereld in Fortnite.
Het populaire online videospel werd ontwikkeld door Epic Games en biedt een breed scala aan tools voor het maken van games en spelervaringen. De BMW Group heeft een virtuele stad van de toekomst gecreëerd in de vorm van het eiland ‘Hypnopolis’, dat kan worden verkend door de spelers van Fortnite. In een verhaallijn waarin de nieuwe BMW iX2 centraal staat, heeft deze locatie verschillende uitdagingen in petto voor gamers.
Als visionaire stad die futuristische technologie en natuur laat samenkomen, belichaamt ‘Hypnopolis’ de innovatieve en duurzame visie van BMW Group. De belangrijkste architectonische monumenten van de BMW Group zijn op harmonieuze wijze geïntegreerd in de virtuele wereld tussen wolkenkrabbers, zwevende bruggen en groene ruimten. Denk daarbij aan het hoofdkantoor van het bedrijf, dat de bijnaam de ‘Vier Cilinder’ heeft, BMW Welt en het BMW Museum. De subtiele branding komt naar voren in talloze Easter Eggs en andere vermakelijke spelelementen.
Gamified BMW iX2 Car Creator als wereldpremière in de Fortnite-kosmos.
Het hoogtepunt van het bezoek aan ‘Hypnopolis’ is de Car Creator, die zich onder de dubbele kegel in BMW Welt bevindt en kan worden ontgrendeld door verschillende uitdagingen te voltooien. De gamified mogelijkheid om een auto te creëren is een wereldpremière in Fortnite, waarmee BMW het eerste merk ooit is dat dit doet. De unieke in-game ervaring stelt spelers in staat om de nieuwe BMW iX2 te ontwerpen aan de hand van hun individuele voorkeuren.
Bij de lancering van ‘Hypnopolis’ op 4 oktober 2023 verschijnt de nieuwe BMW iX2 nog in prototype-vermomming in de Car Creator. Spelers kunnen in eerste instantie kiezen uit een beperkt aanbod van gamified lakkleuren, velgen of bagageruime-inhoud. Na de onthulling van het nieuwe model op 11 oktober 2023 zullen de lakken, wielen en interieuropties voor de nieuwe BMW iX2 uit de serieproductie vervolgens ook beschikbaar zijn in de Car Creator. De eilandcode om ‘Hypnopolis’ binnen te gaan is: 3541-0917-2429.
BMW Group kiest voor een holistische benadering van virtuele ervaringen.
De pioniersrol die de BMW Group speelt in de auto-industrie met betrekking tot de implementatie van virtuele ervaringen is niet beperkt tot de gaming-sector. Het bedrijf zet al steeds meer virtuele wereld- en ervaringsoplossingen in op het gebied van productie, ontwikkeling, verkoop en aftersales.
Met het inzicht dat virtuele ervaringen het potentieel bieden om klanten unieke ervaringen rondom hun auto te bieden, stimuleert de BMW Group dit onderwerp ook samen met innovatieve tech-startups.