bmw-greybmw-i-greybmw-i-whitebmw-m-greybmw-m-whitebmw-whiteicon-aftersales-miniicon-aftersalesicon-arrow-left-miniicon-arrow-lefticon-arrow-right-miniicon-arrow-righticon-aticon-calculator-miniicon-calculatoricon-calendaricon-cars-miniicon-carsicon-checkicon-compareicon-crossicon-downloadIcon-elektricicon-facebookicon-fullscreenicon-gasolineicon-google-plusicon-gridicon-homeicon-infoicon-instagramicon-linkedinicon-listicon-mailicon-markericon-mobileicon-navigation-toggleicon-peopleicon-phone-miniicon-phoneicon-pinteresticon-printicon-recycleicon-searchicon-shareicon-star-filledicon-staricon-tickicon-toggleicon-whatsapp-filledicon-whatsappicon-wheelicon-xicon-youtubelogo-google-colorlogo-google-glogo-googlemini-jcwminitransmission
Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

BMW M4 Competition xDrive Cabrio krijgt een prijskaartje

De dakloze versie van de BMW M4 Competition met xDrive vierwielaandrijving is bijna klaar voor distributie. Vanaf juli gaat hij in productie, in de BMW fabriek van Dingolfing. Eind juli staan de eerste exemplaren in de showroom. Inclusief BPM gaat hij 144.040 euro kosten.

ModelConsumenten adviesprijsFiscale WaardeNetto catalogusprijsBPMMax. vermogenCO2-uitstoot
BMW M4
Competition
xDrive Cabrio
€144.040€142.749€87.100€37.358375 kW/ 510 pk 650 Nm232

Vierwielaandrijving

Voorheen hadden M3’s en M4’s altijd achterwielaandrijving. Maar de huidige generatie is ook met xDrive vierwielaandrijving te bestellen. Vierwielaandrijving maakt de M4 G82/G83 nog wendbaarder dan zijn voorgangers, omdat de voorwielen het chassis nu echt de bocht in ‘trekken’. Daarmee kan de M4 zijn vermogen beter kwijt op het wegdek. De M xDrive vierwielaandrijving maakt onder andere gebruik van een tussendifferentieel met een elektronisch aangestuurde lamellenkoppeling. Daardoor verdeelt het systeem het vermogen optimaal over de voor- en achterwielen. Daarbij gaat de meeste kracht naar de achterwielen, waar een actief sperdifferentieel de rijeigenschappen onder alle omstandigheden verbetert.

Het dak kan eraf

Een andere opvallende verandering bij de G83 generatie, is het dak van de cabrioletversie. De M4 Competition Cabriolet heeft een softtop, in plaats van een inklappend dak dat uit harde delen bestaat. Omdat het dak eraf kan, moest de carrosserie worden verstevigd met onder andere een aluminium paneel aan de voorzijde, verstevigingen onder de vloer en torsiesteunen aan de achterkant. Met de kap naar beneden kunnen de vier inzittenden ultiem genieten van het unieke uitlaatgeluid. Die geluiden zijn afkomstig van een 6-in-lijn motor met 373 kW (510 pk).

Mocht het koud worden, dan is het met het dak naar beneden nog steeds goed vertoeven in de M4 Competition Cabriolet. De standaard Merino lederen stoelen zijn voorzien van stoel- en nekverwarming. Ook de optionele M Carbon kuipstoelen hebben stoelverwarming. Bij de standaard stoelen is het voor het eerst mogelijk om ‘ventilatie’ op de optielijst aan te vinken.

Meer mogelijkheden met M Drive Professional

Met M Drive Professional als optie, krijgt de M4 Competition Cabriolet toegang tot extra sportieve rijinstellingen. Naast de Road- en Sportstand is er dan ook een Trackmodus beschikbaar. Met de setupknop zijn de motor, het onderstel, de xDrive, de besturing en de remmen naar wens af te stellen. Daarbij is het mogelijk om twee complete instellingen op te slaan. Met M Drive Professional zijn er extra weergaveopties in het scherm: Laptimer en Drift Analyzer. Daarmee wordt extra data getoond in sportieve omstandigheden.

Zelf proberen

De BMW M4 G83 Competition Cabrio xDrive staat eind juli in de showrooms van Van Poelgeest. U bent van harte welkom om een kijkje te nemen of een proefrit te maken.

Opnieuw podium voor BMW M6 GT3 tijdens de 24 uur van de Nürburgring

Overzicht

BMW M4 GT3 is klaar voor langeafstandsraces

HomeBMWNieuwsBMW M4 Competition xDrive Cabrio krijgt een prijskaartje