Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

BMW zet partnerschap met het Filmfestival van Cannes voort en presenteert een speciale eenmalige creatie

BMW zet partnerschap met het Filmfestival van Cannes voort en presenteert een speciale eenmalige creatie.

BMW is voor het derde jaar op rij Official Automotive Partner van het Filmfestival van Cannes. Dit betekent dat bezoekers van het festival opnieuw gebruik kunnen maken van een exclusieve shuttleservice met luxe modellen uit het huidige gamma van de premium autofabrikant. BMW gebruikt de spotlights in Cannes ook voor een speciale presentatie. Na de succesvolle wereldpremière van de BMW Films-productie The Calm vorig jaar, introduceert BMW nu een eenmalige creatie op basis van de BMW XM als onderdeel van de creatieve samenwerking met het Britse supermodel Naomi Campbell.

Het prestigieuze filmfestival van Cannes, dat nu voor de 77e keer plaatsvindt, zal op 14 t/m 25 mei 2024 weer een groot aantal filmmakers, acteurs en filmliefhebbers van over de hele wereld naar de Côte d’Azur trekken. Maar de uitreiking van de felbegeerde Palme d’Or is niet de enige highlight. Voor premiummerk BMW vormt het evenement het ideale podium om zijn nieuwste modellen uit het luxesegment te tonen aan een veeleisend internationaal publiek.

Hierbij hebben organisatoren en gasten lokaal emissievrije premium mobiliteit tot hun beschikking. De exclusieve vloot van shuttles die de sterren en VIP’s over de wegen rond het Palais des Festivals et des Congrès vervoert, zal ook beschikbaar zijn voor de organisatoren van het festival en een aantal van zijn Officiële Partners. Er zijn meer dan 200 auto’s aanwezig, waaronder de volledig elektrische BMW i7, BMW iX en BMW i5, plus de BMW XM met plug-in hybride aandrijving.

Creatieve samenwerking met Naomi Campbell levert uniek resultaat op.

BMW heeft de samenwerking met Naomi Campbell, die vorig jaar van start ging, verlengd. Het nieuwste product van deze creatieve samenwerking is de BMW XM Mystique Allure. Deze unieke versie van de XM is geïnspireerd op het supermodel en zal op 15 mei een heel bijzondere verschijning maken in Cannes.

De samenwerking begon vorig jaar met de lanceringscampagne ‘Dare to be You’ voor de BMW XM. Naast haar succesvolle catwalk carrière heeft Naomi Campbell zichzelf ook op de kaart gezet als acteur en creatief visionair en is ze een van de meest invloedrijke figuren in de wereldwijde modewereld geworden. Haar inzet voor meer diversiteit in de industrie heeft haar tot een vaandeldrager gemaakt voor de volgende generatie aanstormend talent in de creatieve wereld en modewereld.

De BMW XM en Naomi Campbell: gespecialiseerd in visuele extravagantie.

De pioniersgeest en een uitstraling die zich kenmerkt door harmonie en zelfverzekerdheid zijn eigenschappen die Naomi Campbell en de BMW XM delen. Met zijn iconische designtaal, een interieur dat zich kenmerkt door een hoogstaand comfort en het M HYBRID aandrijfsysteem dat in dit model zijn debuut maakte in een in serie geproduceerd model, biedt de BMW XM een geheel nieuw niveau qua luxe en prestaties.

De elektromotor van het plug-in hybride systeem is gekoppeld aan een krachtige zescilinder lijnmotor of een V8 benzinemotor, afhankelijk van de modelvariant. Als BMW XM Label Red is het plug-in hybride model de krachtigste in serie geproduceerde auto voor straatgebruik die BMW M GmbH ooit heeft gebouwd.

De nieuwe BMW M4 CS

Overzicht

De nieuwe BMW i4 en de nieuwe BMW 4 Serie Gran Coupé

HomeBMWNieuwsBMW zet partnerschap met het Filmfestival van Cannes voort en presenteert een speciale eenmalige creatie