bmw-greybmw-i-greybmw-i-whitebmw-m-greybmw-m-whitebmw-whiteicon-aftersales-miniicon-aftersalesicon-arrow-left-miniicon-arrow-lefticon-arrow-right-miniicon-arrow-righticon-aticon-calculator-miniicon-calculatoricon-calendaricon-cars-miniicon-carsicon-checkicon-compareicon-crossicon-downloadIcon-elektricicon-facebookicon-fullscreenicon-gasolineicon-google-plusicon-gridicon-homeicon-infoicon-instagramicon-linkedinicon-listicon-mailicon-markericon-mobileicon-navigation-toggleicon-peopleicon-phone-miniicon-phoneicon-pinteresticon-printicon-recycleicon-searchicon-shareicon-star-filledicon-staricon-tickicon-toggleicon-whatsapp-filledicon-whatsappicon-wheelicon-xicon-youtubelogo-google-colorlogo-google-glogo-googlemini-jcwminitransmission
Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

Verkoop van volledig elektrische modellen verdubbeld bij BMW Group

Verkoop van volledig elektrische modellen verdubbeld bij BMW Group

In totaal verkocht het concern in het eerste half jaar van 2022 maar liefst 1.160.443 auto’s, waarvan het 75.891 volledig elektrische BMW’s en MINI’s verkocht.

De BMW Group verkocht in de eerste helft van 2022 wereldwijd in totaal 75.891 volledig elektrische BMW en MINI auto’s – meer dan een verdubbeling van de verkoop van volledig elektrische auto’s in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar (+110,3%). Deze groei onderstreept de focus van de onderneming op het opvoeren van elektromobiliteit en bevestigt de grote populariteit van haar volledig elektrische modellen bij klanten over de hele wereld.

De BMW Groep kon in het eerste halfjaar zijn leiderschap in het segment van premium auto’s verder uitbreiden. In deze periode leverde de onderneming in totaal 1.160.443 voertuigen van BMW, MINI en Rolls-Royce af aan klanten. Vergeleken met de eerste helft van 2021, het beste halfjaar in de geschiedenis van de onderneming, daalde de verkoop met 13,3 procent. In alle bedrijfstakken werd dit jaar nog steeds beïnvloed door de geopolitieke situatie in Oost-Europa, de gevolgen van de periodieke Covid lockdowns in China en aanhoudende knelpunten in de beschikbaarheid van halfgeleiders.

BMW ‘s werelds best verkopende premium automerk in eerste helft van 2022

Met een breed gamma hoogtechnologische producten en vernieuwende aandrijftechnieken verkocht het merk BMW in de eerste helft van het jaar wereldwijd in totaal 1.016.541 voertuigen (-13,7%). De BMW 4 Serie-modellen deden het bijzonder goed, met een verkoopstijging van meer dan de helft op jaarbasis, tot 58.805 exemplaren (+52,1%). De nieuwe BMW X1 staat vanaf oktober ook in de showrooms – voor het eerst is dit model verkrijgbaar met een volledig elektrische aandrijflijn, de BMW iX1, en met het nieuwe BMW Operating System 8 en BMW Curved Display. De marktintroductie van de nieuwe BMW 7 Serie, die in november van start gaat, markeert een nieuwe mijlpaal in het BMW modellenoffensief in het luxesegment.

BMW Groep wil BEV-verkoop weer meer dan verdubbelen in 2022

De onderneming is voor 2022 van plan de verkoop van volledig elektrische voertuigen ten opzichte van vorig jaar meer dan te verdubbelen en ligt na de eerste zes maanden van 2022 helemaal op schema om dit doel te bereiken. De nieuwe puur elektrische topmodellen van de BMW Groep zijn bijzonder in trek bij de klanten. Dit wordt ook bevestigd door het orderboek voor de volledig elektrische BMW i4, met meer dan 34.000 bestelde exemplaren in heel Europa.

De onderneming blijft haar gamma elektrische modellen in een hoog tempo uitbreiden: Dit jaar vullen de BMW i3 (in China), de BMW iX1 en de BMW i7 de bestaande modellen aan. De serieproductie van de volledig elektrische luxe sedan BMW i7 begon op 1 juli in de BMW fabriek in Dingolfing. Volgend jaar volgen de BMW i5, de volledig elektrische MINI Countryman en de volledig elektrische Rolls-Royce Spectre.

BMW viert 50 jaar BMW M tijdens Historic Grand Prix Zandvoort

Overzicht

BMW M2 Coupé

HomeBMWNieuwsVerkoop van volledig elektrische modellen verdubbeld bij BMW Group