Van Poelgeest
BMW maakt rijden geweldig

De nieuwe BMW M4 Coupé, de nieuwe BMW M4 Cabrio

De nieuwe BMW M4 Coupé, de nieuwe BMW M4 Cabrio.

Meer vermogen, aangescherpte designkenmerken, nieuwe aanpassingsmogelijkheden en digitale innovaties: maak kennis met de nieuwe BMW M4 Coupé en de nieuwe BMW M4 Cabrio. Een toename van het maximumvermogen met 15 kW/20 pk voor de BMW M4 Competition Coupé met M xDrive en BMW M4 Competition Cabrio met M xDrive, nieuwe koplampen, laserachterlichten, gesmede lichtmetalen M wielen met een nieuw design, stuurwielen en interieurlijsten, evenals het BMW besturingssysteem 8.5 vormen de highlights bij de doorontwikkeling in het modeljaar 2024.

De zescilinder lijnmotor met M TwinPower Turbo Technology zal in de toekomst verkrijgbaar zijn in drie prestatieniveaus. Nog steeds ongeëvenaard ten opzichte van de concurrentie is de combinatie van de 353 kW/480 pk sterke variant van de krachtbron met een handgeschakelde 6-versnellingsbak in de nieuwe BMW M4 Coupé. De krachtbron in de nieuwe BMW M4 Competition Coupé levert een maximumvermogen van 375 kW/510 pk en brengt het vermogen over op de weg via een 8-traps M Steptronic transmissie met Drivelogic. In combinatie met M xDrive, dat aanwezig is in de vierwiel aangedreven varianten van zowel de Coupé als de Cabrio, garandeert deze transmissie een uitstekende omzetting van het vermogen – dat nu is verhoogd tot 390 kW/530 pk – in een opwindende rijdynamiek.

M-typische prestaties.

Compromisloze dynamiek, zowel in het dagelijks verkeer als op het circuit, is kenmerkend voor de BMW M4-modellen, wat ook tot uiting komt in hun design. Krachtige proporties en M-specifieke designkenmerken voor het optimaliseren van de koelluchttoevoer en de aerodynamische balans onderstrepen hun status als high-performance sportwagens. De grote, verticale BMW grille met M-typische en horizontaal geplaatste dubbele lamellen, krachtig gevormde wielkasten en sterk gewelfde dorpels met een contrasterende afwerking in hoogglans zwart en opzetstukken voor de voor- en achterbumper verwijzen duidelijk naar het dynamische potentieel van zowel de Coupé als de Cabrio.

Het maximumvermogen van de zes-in-lijn krachtbron die zowel in de nieuwe BMW M4 Competition Coupé met M xDrive als in de nieuwe BMW M4 Competition Cabrio met M xDrive wordt toegepast, is verhoogd van 375 kW/510 pk naar 390 kW/530 pk, wat wordt bereikt bij een toerental van 6.250 t/min. De doorontwikkelde motor levert een maximumkoppel van 650 Nm binnen een groot toerentalbereik van 2.750 tot 5.730 tpm.

Terwijl de nieuwe BMW M4 Competition Coupé met M xDrive in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert, heeft de nieuwe BMW M4 Competition Cabrio met M xDrive 3,7 seconden nodig om vanuit stilstand dezelfde snelheid te bereiken.

Moderne designaccenten: nieuw koplampdesign, achterlichten met lasertechnologie.

De nieuw ontworpen koplampen geven de voorkant van zowel de nieuwe BMW M4 Coupé als de nieuwe BMW M4 Cabrio een moderne look. Het binnenste van de LED-koplampen, nu standaard, is nog duidelijker gestructureerd. Ook hun functionaliteit is verder ontwikkeld. Zowel het dimlicht als het grootlicht worden nu geproduceerd door dezelfde LED-module. Twee verticale LED-units, elk uitgelijnd in de vorm van een pijl, nemen de functie van positie- en dagrijverlichting en richtingaanwijzer over.

Het standaard lederen M-stuurwiel met multifunctionele knoppen, twee M-knoppen en schakelpaddles voor de Competition-modellen geven de bestuurder nu een nog intenser circuitgevoel. Het nieuwe ontwerp kenmerkt zich door een afgevlakt onderste deel van de stuurwielrand en subtiel gewijzigde spaken. Een rode middenmarkering op 12 uur-positie onderstreept het sportieve stuurwieldesign.

BMW Curved Display en het nieuwe BMW Operating System 8.5.

Meer dan ooit combineren de nieuwe BMW M4 Coupé en de nieuwe BMW M4 Cabrio een exclusieve sportwagenflair met geavanceerde digitalisering. M-specifieke informatie op het BMW Curved Display met hoge resolutie, dat naar de bestuurder is gericht, helpt de bestuurder om zich volledig op zijn taak te concentreren. De volledig digitale displaycombinatie bestaat uit een 12,3-inch display achter het stuurwiel en een bedieningsmonitor met een beelddiagonaal van 14,9-inch.

Het BMW Curved Display dient als platform voor het huidige BMW iDrive systeem dat wordt gebruikt in de nieuwe BMW M4 Coupé en de nieuwe BMW M4 Cabrio. Het display en besturingssysteem, dat ook de BMW Intelligent Personal Assistant bevat en dus is ontworpen voor aanraak- en spraakbediening, is nu gebaseerd op het BMW Operating System 8.5. De M-specifieke graphics en inhoud op het informatiescherm en op de bedieningsmonitor zijn aangevuld met een nieuwe vorm van bediening voor de standaard automatische klimaatregeling. De temperatuurinstelling, de ventilatie-intensiteit en de verwarming van zowel de stoelen als het stuurwiel kunnen nu, afhankelijk van de uitrusting van de auto, via een speciale menu-optie in het onderste gedeelte van het bedieningsdisplay of via spraakbediening worden bediend.

De vooruitgang op het gebied van digitale bediening gaat gepaard met een verdere vermindering van het aantal knoppen en bedieningselementen in het interieur en een opnieuw ontworpen instrumentenpaneel. Nieuwe bedieningsknoppen voor de ventilatieopeningen in het midden van het dashboard en aan de bestuurders- en passagierszijde maken het mogelijk om de gewenste luchtstroomrichting in te stellen door ze te draaien en te kantelen.

BMW modelupdates voor voorjaar 2024

Overzicht

Sportieve elegantie in een nieuwe vorm: de nieuwe BMW 4 Serie

HomeBMWNieuwsDe nieuwe BMW M4 Coupé, de nieuwe BMW M4 Cabrio