bmw-greybmw-i-greybmw-i-whitebmw-m-greybmw-m-whitebmw-whiteicon-aftersales-miniicon-aftersalesicon-arrow-left-miniicon-arrow-lefticon-arrow-right-miniicon-arrow-righticon-aticon-calculator-miniicon-calculatoricon-calendaricon-cars-miniicon-carsicon-checkicon-compareicon-crossicon-downloadIcon-elektricicon-facebookicon-fullscreenicon-gasolineicon-google-plusicon-gridicon-homeicon-infoicon-instagramicon-linkedinicon-listicon-mailicon-markericon-mobileicon-navigation-toggleicon-peopleicon-phone-miniicon-phoneicon-pinteresticon-printicon-recycleicon-searchicon-shareicon-star-filledicon-staricon-tickicon-toggleicon-whatsapp-filledicon-whatsappicon-wheelicon-xicon-youtubelogo-google-colorlogo-google-glogo-googlemini-jcwminitransmission
Van Poelgeest

BMW Group verlaagt in 2022 opnieuw de CO2-emissie van het gehele modellengamma.

BMW Group verlaagt in 2022 opnieuw de CO2-emissie van het gehele modellengamma.

De BMW Group heeft zijn emissies systematisch verder verminderd en, op basis van voorlopige interne berekeningen, zijn CO2-emissie van het gehele modellengamma in de EU van 2021 tot 2022 met meer dan negen procent verlaagd.

Met een gemiddelde uitstoot van 105 gram per kilometer volgens de WLTP-norm (2021: 115,9 gram per kilometer) op basis van voorlopige berekeningen voor 2022, overtrof het bedrijf opnieuw de door de Europese Unie EU27+2 (EU, Noorwegen, IJsland) vastgestelde grenswaarde voor het modellengamma van 127 gram per kilometer met 22 gram.

Naast de verdere toename van de efficiëntie van de modellen kan de vermindering van de uitstoot grotendeels worden toegeschreven aan de succesvolle implementatie van de elektrificatiestrategie van de onderneming. De BMW Group verkocht in 2022 wereldwijd in totaal meer dan 215.000 volledig elektrische auto’s – een stijging van bijna 108 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. Volledig elektrische modellen waren vorig jaar goed voor bijna negen procent van de totale verkoop. Het doel is om dit cijfer te verhogen tot 15 procent in 2023. De BMW Group streeft er ook naar dat uiterlijk in 2030 meer dan 50 procent van het verkoopvolume afkomstig is van volledig elektrische modellen.

De BMW Group was de eerste Duitse autofabrikant die zich aansloot bij de Business Ambition for 1,5° C-campagne, gelanceerd door het Science-Based Targets Initiative, en streeft naar volledige klimaatneutraliteit in de gehele waardeketen.

Als volgende stap in deze richting wil de BMW Group tegen 2030 de CO2-uitstoot per auto in de gehele levenscyclus – toeleveringsketen, productie- en gebruiksfase – met ten minste 40 procent verminderen ten opzichte van de niveaus van 2019.

BMW fabriek

Stijlvol understatement en krachtige sportieve flair: de MINI Clubman Untold Edition.

Overzicht

De nieuwe BMW M3 CS: Rijplezier met racetechnologie, de mix van meer vermogen en minder gewicht.

HomeNieuwsBMW Group verlaagt in 2022 opnieuw de CO2-emissie van het gehele modellengamma.