Beleef elektrisch rijden bij Van Poelgeest BMW & MINI
Elektrisch rijden is een totaal nieuwe ervaring ten opzichte van het rijden in een brandstofauto. Dat moet iedereen een keer geprobeerd hebben. BMW & MINI hebben een gevarieerd elektrisch aanbod van auto’s die volledig of gedeeltelijk elektrisch rijden. De rijbeleving van deze modellen is zoals u het mag verwachten van BMW & MINI.
Bij van Poelgeest kunt u gratis en vrijblijvend het elektrisch rijden in een BMW of MINI ervaren!
Vragen? Bel naar 020-503 2301 of WhatsApp nu
Elektrische BMW of MINI Proberen?
Hybride BMW of MINI Proberen?
Elektrische BMW Private Leasen
Elektrisch rijden is de toekomst, maar met BMW Private Lease nu al heel dichtbij. U Private leaset een nieuwe elektrische BMW en betaalt een vast bedrag per maand en rijd zorgeloos weg. BMW Private lease is voordelig en in sommige gevallen zelfs stukken interessanter dan een elektrische BMW kopen. Alle BMW modellen kunt u private leasen bij Van Poelgeest en altijd met het Keurmerk Private Lease.
MINI Electric Private Leasen
De 100% elektrische MINI Electric rijdt u met MINI Private Lease nu bij Van Poelgeest. U rijdt vanaf € 459 per maand* de MINI Electric. U Private leaset de nieuwe MINI Electric voor een vast bedrag per maand en rijd zorgeloos weg. MINI Private lease kan in sommige gevallen goedkoper zijn dan een nieuwe elektrische MINI kopen. De MINI Electric kunt u private leasen bij Van Poelgeest en altijd met het Keurmerk Private Lease.
Uw elektrische BMW of MINI opladen
Een elektrische auto moet regelmatig worden opgeladen aan een laadpaal. U kunt uw elektrische BMW of MINI thuis, onderweg of op het werk opladen. Met de laadoplossingen van BMW & MINI Charging heeft u toegang tot bijna alle publieke laadpalen en snellaadstations in Nederland. Het is ook mogelijk om thuis een laadstation te laten installeren. Wij vertellen u graag meer over het opladen van uw elektrische BMW of MINI.
Veelgestelde vragen over elektrisch rijden.
Onlangs is de elektrische X1 onthuld, de iX1 en de elektrische 7 Serie, de i7. In 2022 verwachten wij ook nog de introductie van de nieuwe i3. Dit wordt de elektrische 3 Serie van BMW. Vanaf 2025 zullen er dan 13 volledig elektrische modellen in het gamma zijn en 12 plug-in hybrides met een range van minimaal 100 km. Lees meer over elektrisch rijden bij Van Poelgeest BMW.
Op elke BMW zit standaard 3 jaar garantie. In het geval van de BMW i3 is de garantie op het accupakket 8 jaar of 160.000 km. De in de BMW i modellen toegepaste hoogvoltage accu’s zijn lithium ion-accu’s, die in tegenstelling tot conventionele nikkel-, lood- of cadmiumaccu’s zijn geoptimaliseerd voor toepassing in personenauto’s. Uw BMW dealer verhelpt binnen het kader van het BMW Battery Certificate gedurende de eerste 160.000 km resp. tot maximaal 8 jaar na de eerste registratie van de auto (het eerst bereikte criterium geldt) gratis eventuele gebreken aan de hoogvoltage accu. In de praktijk blijkt de levensduur van de hoogspanningsbatterijen de 160.000 ver te overschrijden, waarbij de capaciteit nauwelijks afneemt. Lees meer bij Van Poelgeest.
Voor de BMW i modellen is dit geen probleem. Daar is de batterij op berekend. De basis hiervoor is de intelligente temperatuurhuishouding die de batterij op een constante 20 graden houdt met koudemiddel van het aircosysteem in de zomer en verwarmingselementen in de winter. Lees meer over opladen bij Van Poelgeest.
16% bijtelling geldt momenteel alleen voor volledig elektrische modellen. Voor bijvoorbeeld de BMW iX3, iX, i4 en MINI Electric geldt daarom dat lage tarief. Ontdek de elektrische modellen bij Van Poelgeest.
Dat kan zeker. De 100% elektrische BMW i3, iX3, i4 & iX zijn beschikbaar voor BMW Private Lease. Bekijk het aanbod hier.
De BMW i3 (120Ah) is een van de snelst ladende elektrische auto’s op de markt. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat elke elektrische auto de laadsterkte bij 80% batterijlading automatisch terug schroeft om de batterij te beschermen. DC (gelijkstroom) snelladen met 50 kW duurt zodoende 40 minuten tot 80%, (en 1 uur en 24 minuten tot 100%). Een groot voordeel van de BMW i3 is dat je bij de publieke laadpalen die driefase stroom bieden (bijna allemaal) met 11 kW kunt laden. Hiermee is de batterij van de BMW i3 (120 Ah) na 3 uur 15 minuten voor 80% opgeladen. Ontdek de elektrische BMW & MINI modellen bij Van Poelgeest.
Nederland bevat een van de dichtste laadnetwerken ter wereld met bijna 50.000 publieke en semi-publieke laadpalen en ruim 1200 snelladers. Op de Chargenow website staan alle publieke laadpunten. Deze zijn bovendien allemaal zichtbaar in de navigatiesystemen van alle elektrische en plug-in hybride BMW en MINI modellen.
Volgens diverse onderzoeken van onafhankelijke instanties zijn elektrische auto’s niet onveiliger dan auto’s met een verbrandingsmotor. Zo stelt Dekra (‘s werelds grootste onafhankelijke deskundige organisaties die zich richten op veiligheid, milieubescherming en product analyse) dat elektrische voertuigen niet significant in brandgedrag en blusgedrag verschillen van conventionele voertuigen. In een EV zijn vele veiligheidssystemen ingebouwd die voorkomen dat er delen van de auto onder stroom komen te staan bij een ongeval. De hulpdiensten weten bovendien hoe ze om moeten gaan met EV’s en PHEV’s met hoogspanningsaccu’s – zo weten ze op basis van een uitgebreide database waar de auto wél en niet mag worden opengeknipt.
Bij Van Poelgeest hebben klanten de keuze uit diverse overbruggingsaanbiedingen. Met het iREADY aanbod leaset u nu een benzine, diesel of hybride BMW en kunt u na 24 maanden overstappen naar een volledig elektrische BMW. Bekijk het aanbod hier.
De onderhoudskosten voor een EV zijn iets lager in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor. Dit is ook zichtbaar in het Service Inclusive pakket van BMW After Sales waarbij je het onderhoud tot 10 jaar en 100.000 km afkoopt. Bij een BMW 1 Serie kost Service Inclusive minimaal €339 (voor 3 jaar en 40.000 km). Voor een BMW i3 kost hetzelfde pakket €315.
In het algemeen geldt dat de laadkosten altijd lager liggen dan de tankkosten bij een vergelijkbare auto met verbrandingsmotor. Een berekening laat e.e.a. zien.
Hierbij gaan we uit van publiek laden dat met ChargeNow tussen de 30 en 35 cent/kWh kost en van een liter Euro95 benzine van €1,75.
· De BMW i3 verbruikt gemiddeld 16,1 kWh / 100 km. Bij 10.000 km per jaar betekent dit: 1610 kWh X 32,5 cent = €523 / jaar aan laadkosten.
· Een BMW 120i met dezelfde prestaties en een vergelijkbaar ruimteaanbod verbruikt gemiddeld 5,9 liter / 100 km. Bij 10.000 km per jaar betekent dit 590 liter X 1,75 = €1.032 / jaar aan benzine.
· Is de bestuurder voornemers om vaak bij een snellader te laden, dan kan hij bijvoorbeeld een FastNed Gold-abonnement afsluiten. Hiervoor betaal je €12 vast per maand en vervolgens €0,35 per kWh. De laadkosten uit bovenstaande voorbeeld komen dan uit op: € 563,50 + 12 x €12 = €707,50. Zonder een dergelijk abonnement moet je rekening houden met 65 cent / kWh. De laadkosten uit bovenstaande voorbeeld komen dan uit op €1.046.
· Vanaf 50 kWh per maand ben je voordeliger uit met een FastNed Gold-abonnement.
Vragen? Bel naar 020-503 2300 of WhatsApp nu