Apps van BMW en MINI hebben samen al meer dan tien miljoen actieve gebruikers
De apps van BMW en MINI zijn de universele interfaces tussen klanten, hun auto’s en de merken. Op het moment gebruiken meer dan tien miljoen bestuurders de apps ‘My BMW’ en ‘MINI’, met slimme functies, praktische diensten en nuttige tips – twee miljoen mensen doen dat zelfs dagelijks. Tienduizenden gebruikers gaven de apps een 5-sterren waardering in de Apple App Store.
Altijd zicht op de status van de auto
Met de apps kunnen bestuurders altijd op de hoogte blijven van de status van hun auto. De app kan ook worden gebruikt om de portieren te vergrendelen en te ontgrendelen, de klimaatregeling/ventilatie te activeren of, afhankelijk van de uitrusting, de omgeving en het interieur van de auto in de app te bekijken met behulp van Remote 3D View. Daarnaast is het heel eenvoudig om bestemmingsadressen vanuit de app naar het navigatiesysteem van de auto te sturen. Bovendien kan de app diensten van derden beheren, zoals bijvoorbeeld Amazon Alex. Op het tabblad ‘Services & Store’ krijgt de klant een actueel overzicht van de beschikbare en geboekte digitale diensten voor de auto en ook ConnectedDrive-upgrades toevoegen. In combinatie met BMW Digital Key Plus en afhankelijk van de uitrusting kan de ‘My BMW’ app eerder opgeslagen manoeuvres en automatische parkeerfuncties uitvoeren vanaf een afstand tot ongeveer zes meter.
Handige functies voor modellen
De apps bieden ook voor geëlektrificeerde modellen allerlei nuttige functies. Klanten kunnen bijvoorbeeld real-time informatie krijgen over hun laadstatus en elektrische actieradius en tijdens het laden pushmeldingen ontvangen over het bereiken van de beoogde acculading en over mogelijke onregelmatigheden. In Europa kan het BMW- of MINI-laadcontract van de klant naar wens in de apps worden opgeslagen. Dit maakt digitale authenticatie via de app mogelijk bij meer dan 400.000 oplaadpunten in heel Europa. De facturering gebeurt maandelijks comfortabel met het opgeslagen betaalmiddel via BMW/MINI Charging.
Beheer van de service- en onderhoudsbehoeften
Een andere kernfunctie van beide apps is het beheer van de service- en onderhoudsbehoeften van de auto. Wanneer de auto van een klant aan onderhoud toe is, ontvangt hij een pushmelding en kan hij direct in de app een afspraak maken. Het gehele serviceproces wordt via de app ondersteund met inchecken, servicevideo, statusopvolging en betaling. Mocht de auto van een klant betrokken raken bij een ongeluk, dan biedt de app natuurlijk ook een snelle en efficiënte manier om de hulpdiensten in te schakelen.
Het tabblad ‘Explore’ biedt interessante content over de merken BMW en MINI, producten en diensten, inclusief handige video’s.
Demomodus
Een bijzonder kenmerk van beide apps is de demomodus. Deze biedt een selectie van demovoertuigen, zodat gebruikers de functies van de apps kunnen ontdekken. De demomodus creëert een authentieke BMW en MINI ervaring – bijna alsof de auto al in de garage van de gebruiker staat. Klanten van BMW en MINI hebben desgewenst ook toegang tot informatie over de status en de actieradius van de auto via de Apple Watch.