Van Poelgeest

BPM Belastingtarief 2019

Per januari 2019 vinden er een aantal wijzigingen plaats die van invloed zijn op het BPM belastingtarief:

  1. CO2-grenzen worden verlaagd, hierdoor vallen auto’s eerder in een hogere BPM-schijf.
  2. De vaste voet en tariefstelling binnen schijven worden verhoogd. De basis wordt hoger en het BPM-tarief zal sneller oplopen naar mate een auto meer CO2 uitstoot.
  3. PHEV tariefstelling wijzigt. Hybride voertuigen zullen voorzien zijn van een hoger BPM-tarief.
  4. BPM Dieseltoeslag gaat omhoog bij uitstoot hoger dan 63 gram per kilometer.

Net als in 2018 zijn de benzine- en dieselgrenzen voor wat betreft CO2-uitstoot in 2019 gelijk aan elkaar, waarbij er voor diesel nog steeds een dieseltoeslag van toepassing is. De grens hiervan is met 2 gram verlaagd naar 61 gram per kilometer en het tarief is verhoogd naar € 88,43 per gram CO2-uitstoot. De vaste voet voor benzine- en dieselvoertuigen is verhoogd van € 356,- naar € 360,- in 2019.

BPM Benzine en Diesel 2019 Tarief CO2-Grenzen
Vaste voet € 360
Vrijstelling € 0 0
Schijf 0 € 2 1-71
Schijf 1 € 60 72 – 95
Schijf 2 € 131 96 – 139
Schijf 3 € 215 140 – 156
Schijf 4 € 429 > 156
BPM PHEV 2019 Tarief CO2-Grenzen
Vaste voet n.v.t. n.v.t.
Schijf 0 € 27 1 – 30
Schijf 1 € 113 31 – 50
Schijf 2 € 131 > 50

BMW Vision iNEXT

Overzicht

BMW X7

HomeNieuwsBPM Belastingtarief 2019