Van Poelgeest

BPM Belastingtarief 2019

Per januari 2019 vinden er een aantal wijzigingen plaats die van invloed zijn op het BPM belastingtarief:

  1. CO2-grenzen worden verlaagd, hierdoor vallen auto’s eerder in een hogere BPM-schijf.
  2. De vaste voet en tariefstelling binnen schijven worden verhoogd. De basis wordt hoger en het BPM-tarief zal sneller oplopen naar mate een auto meer CO2 uitstoot.
  3. PHEV tariefstelling wijzigt. Hybride voertuigen zullen voorzien zijn van een hoger BPM-tarief.
  4. BPM Dieseltoeslag gaat omhoog bij uitstoot hoger dan 63 gram per kilometer.

Net als in 2018 zijn de benzine- en dieselgrenzen voor wat betreft CO2-uitstoot in 2019 gelijk aan elkaar, waarbij er voor diesel nog steeds een dieseltoeslag van toepassing is. De grens hiervan is met 2 gram verlaagd naar 61 gram per kilometer en het tarief is verhoogd naar € 88,43 per gram CO2-uitstoot. De vaste voet voor benzine- en dieselvoertuigen is verhoogd van € 356,- naar € 360,- in 2019.

BPM Benzine en Diesel 2019 Tarief CO2-Grenzen
Vaste voet € 360
Vrijstelling € 0 0
Schijf 0 € 2 1-71
Schijf 1 € 60 72 – 95
Schijf 2 € 131 96 – 139
Schijf 3 € 215 140 – 156
Schijf 4 € 429 > 156
BPM PHEV 2019 Tarief CO2-Grenzen
Vaste voet n.v.t. n.v.t.
Schijf 0 € 27 1 – 30
Schijf 1 € 113 31 – 50
Schijf 2 € 131 > 50

BMW Vision iNEXT

Overzicht

BMW X7

HomeNieuwsBPM Belastingtarief 2019

Van Poelgeest maakt gebruik van cookies.

Van Poelgeest gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies klik dan hiernaast op Meer informatie. Bij akkoord geef je Van Poelgeest toestemming voor het gebruik van noodzakelijke, functionele en optimale cookies op onze website.