Dynamische groei op het gebied van e-mobiliteit: BMW Group verdubbelt de verkoop van volledig elektrische voertuigen
De BMW Group verkocht in de eerste negen maanden van 2022 in totaal 128.196 volledig auto’s van de merken BMW en MINI – meer dan het dubbele van de BEV-verkopen in dezelfde periode van vorig jaar (+114,8%). Het concern kon zo de sterke belangstelling voor zijn volledig elektrische producten vertalen in een robuuste groei.
Na het eerste halfjaar, waarin leveringsbeperkingen en de oorlog in Oekraïne leidden tot een daling van de leveringen, lag de verkoop van BMW Group in het derde kwartaal op hetzelfde niveau als vorig jaar (-0,9%), met 587.795 verkochte voertuigen. Tussen januari en september leverde het concern in totaal 1.747.889 BMW’s, MINI’s en Rolls-Royces af aan klanten. In de maand september steeg de verkoop van BMW Group met 6,6%, met 210.543 auto’s die aan klanten werden afgeleverd.
De BMW Group heeft de eerdere verwachtingen voor het gehele jaar 2022 bevestigd, met verkoopcijfers die iets lager zijn dan vorig jaar.
BMW blijft het best verkochte premium automerk ter wereld
Met een breed scala aan hightech producten en innovatieve aandrijflijnen verkocht het merk BMW in het derde kwartaal wereldwijd in totaal 517.689 voertuigen (-1,4%). Naast de volledig elektrische modellen zijn ook de BMW 4 Serie Gran Coupé, de BMW 2 Serie Active Tourer en de BMW X5 zeer gewild. Dit jaar tot en met september wist het merk BMW zijn nummer één positie in het wereldwijde premium autosegment te handhaven.


Uitstekende kwartaalresultaten zetten BMW M op koers voor all-time high
Met de rugwind van de succesvolle lancering van de eerste twee volledig geëlektrificeerde M Performance modellen, de i4 M50 en de iX M60, en de aanhoudend sterke vraag naar de top high-performance derivaten, de M3 en de M4, blijft BMW M GmbH na goede halfjaarresultaten verder groeien, met een verkoop over het jaar tot eind september die met 124.459 exemplaren (+1,2%) iets hoger ligt dan het jaar ervoor. BMW M ligt daarmee op koers voor nog een recordjaar dat mooi samenvalt met het 50-jarig bestaan, dat bekroond zal worden door de introductie van de onlangs aangekondigde M3 Touring in het vierde kwartaal.




MINI boekt uitstekende kwartaalresultaten
Het merk MINI leverde sinds het begin van het jaar wereldwijd 209.271 exemplaren af aan klanten. Tussen januari en september verkocht MINI 29.191 volledig elektrische MINI’s Cooper SE (+45,2%). Deze verkoopstijging bevestigt het enthousiasme van MINI klanten voor de MINI Electric en het kenmerkende volledig elektrische kartgevoel van het merk.
